Ejer, TM-Interim ApS (2016 - )
Hvad er interim ledelse?
En virksomhed kan komme i en situation, hvor der er behov for udefrakommende ledelseskraft i en kortere periode. Det kan skyldes mange forhold: Sygdom eller en leders hurtige exit kan hurtigt skabe et tomrum i virksomheden, hvor det er nødvendigt at finde en erfaren arbejdskraft, der hurtigt kan træde til uden en lang oplæringsperiode.
Med min mangeårige erfaring inden for virksomhedsledelse i forskellige funktioner og brancher har jeg den nødvendige profil til at gøre netop det.
Du kan læse mere om mit arbejde med interim ledelse på siden om TM Interim her.
Adm. Direktør CEO, WekoAgro (2018-)
Mine resultater:
- Opkøb af 2 virksomheder
- Turnaround til rentabel virksomhed
- Nyt ERP system
Økonomidirektør, Stroco-Agro (2017 -2018 )
Økonomichef, Exova Metech (2017)
- Rapportering Koncernenheder i Danmark, Norge og Kina i Cognos
- Månedsregnskaber, budgetter, likviditetsprognoser mm
- Ledelse af 4 økonomi- og HR medarbejdere
Økonomidirektør, Give Sværgods (2013-2016)
- Opbygning af ledelsesrapportering for koncernens selskaber til bestyrelse.
- Opbygning af budget og cash flow model.
- Ansvar for 16 årsregnskaber.
- Omstrukturering af Give Sværgods koncernen, herunder salg og likvidation af selskaber. Reduktion af balance og udskillelse af GIVE GOODWIND i egen division.
GIVE GOODWIND (Division af Give Sværgods):
- Ledelse af 6 økonomimedarbejdere i Danmark, UK og Tyskland.
- Etablering af selskaber i UK og Irland.
- Opgradering af ERP system.
Ejer / konsulent, TM-Interim (2006-2013)
Jeg har arbejdet med interim ledelse hos:
- Give Sværgods, som interim økonomichef.
- Falby (designvirksomhed), som CFO med ansvar for økonomi, IT og logistik. Opbygning af forretningsgange og ERP-systemer til understøttelse af virksomhedens store vækst og transformation fra personligt selskab til ApS.
- Samarbejdspartner for Århus Lokalbank i forbindelse med administratoropgaver, herunder økonomisk ansvar. Opbygning af pålidelige rapporteringer fra kunder.
- Direktøransvar i forbindelse med oprydning/ afvikling og omstruktureringer i følgende virksomheder:
- Crispo A/S
- Agrileasing/ Agricapital
- Bangsgaard Data ApS
- Regnskabs- og administrationsarbejde for ovenstående, samt en række mellemstore og mindre virksomheder.
- Freelancekonsulent hos firmaet Concept for Consultancy (nu Concept Consulting ME, Dubai v/Peer Gelser).
Logistik- og produktionsdirektør, Expedit A/S (1997-2007)
Mine resultater:
- Turn-around på lukningstruet virksomhed.
- Rekonstruktion af organisation til teambaseret projektorganisation.
- Ny strategi og plan for koncernen.
- Projektleder på LEAN i administration og ordrebehandling.
- Medarbejdertilfredshed blandt egne 250 medarbejdere på 4.3 (Scala 1-5).
- Nyt præstations- og kvalifikationslønsystem for 70 funktionærer og 250 timelønnede.
- (Om)Bygning af en lean factory.
- Centralisering af produktion – lukning af datterselskaber.
- Businessplan på virksomhedsopkøb.
- Sourcing fra Østeuropa og fjernøsten.
Som Økonomichef:
- Centralisering af økonomifunktioner i koncernen.
Ledelse af økonomiafdelingens 5 medarbejdere.
Logistikchef, Carlo Gavazzi Automation, Danmark (1995-1997)
Fra 1997 stedfortræder for administrerende direktør.
Mine resultater:
- Høj medarbejdertilfredshed/team opbygning.
- Opbygning af centrallager i Danmark.
- Forbedring af leveringsevne fra ca. 65% til 95%.
- Implementering af logistisk målesystem (KPI).
- Udarbejdelse af controlling plan for datterselskaber.
Financial Controller, Carlo Gavazzi Automation, Schweiz (1993-1995)
Mine resultater:
- Flytning af koncernrapportering fra Danmark til Schweiz.
- Udarbejdelse af regnskabsmanual for koncernen.
- Udvikling af IT konsolideringsværktøj i Excel.
International Financial Controller, Electromatic Holding A/S (1992-1993)
- Udvikling af IT konsolideringsværktøj i Lotus.
- Controlling af 12 internationale datterselskaber.
Revisor, Arthur Andersen (1988-1992)
I 1992 ansvarlig for fieldwork på en række større klienter:
DanCake, Colorline, Dronningborg Maskinfabrik og Sekura.